آلمان و فرانسه: به حمایت از اوکراین در مقابله با روسیه ادامه خواهیم داد

وزرای خارجه فرانسه و آلمان روز یکشنبه گفتند، تا زمانی که روسیه از خاک اوکراین خارج نشود،در کنار کی‌یف خواهند ماند.

آلمان و فرانسه: به حمایت  از اوکراین در مقابله با روسیه ادامه خواهیم داد

به گزارش گروه بین‌الملل پژوهش اجتماعی، همزمان با افزایش حملات هوایی روسیه به اوکراین،  وزیر امور خارجه جدید فرانسه و همتای آلمانی او روز یکشنبه گفتند که به حمایت خود از اوکراین در مقابله با مسکو ادامه خواهند داد.

به گزارش وبگاه «کی‌یف پست»، «استفان سژورن» وزیر خارجه  فرانسه در نشست خبری با  «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان گفت:«ما کاملاً توافق داریم که باید تا زمانی که لازم باشد از اوکراینی‌ها حمایت کنیم».

بائربوک گفت تا زمانی که روسیه از خاک اوکراین خارج نشود، تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین خواهند ماند. وی افزود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نمی خواهد در جنگ متوقف شود.

اتحادیه اروپا قرار است در فوریه نشستی برای رفع انسداد بسته کمکی ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین برگزار کند که «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان آن را وتو کرد.

ادامه  اعلام حمایت غرب از اوکراین در سال ۲۰۲۴ در حالی صورت می‌گیرد که روسیه در روزهای اخیر حملات هوایی خود را به اوکراین تشدید کرده است.روسیه روز شنبه موجی از حملات موشکی و پهپادی را علیه چند منطقه اوکراین انجام داد.  موج حملات روسیه علیه اوکراین در حالی رخ داد که «استفان سژورنه» وزیر امور خارجه جدید فرانسه وارد شهر «کی‌یف» شد و قول حمایت بیشتر فرانسه از اوکراین را داد. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که حملات روز شنبه شامل موشک‌های هایپرسونیک قدرتمند «کینژال» بود.نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور در مجموع ۴۰ حمله را ثبت کرده که ۳۷ مورد آن موشکی و سه حمله پهپادی در مناطق کیف، دنیپروپتروفسک، چرنیهیو، پولتاوا و ایوانو فرانکیفسک بوده است.

وزیر خارجه فرانسه روز شنبه در اولین سفر رسمی خود به خارج از کشور با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کرد و متعهد شد که پاریس به حمایت خود ادامه خواهد داد.

 «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس نیز  جمعه گذشته با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کرد و متعهد به کمک ۲.۹ میلیارد یورویی شد. دو کشور همچنین یک توافقنامه امنیتی دوجانبه را امضا کردند که اولین تضمین چند ساله  از اوکراین از سوی یک متحد است.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید