ماکرون مورد تایید فقط 26 درصد فرانسوی‌ها

یک نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن رسیده و فقط ۲۶ درصد از فرانسوی‌ها پس از اجرایی شدن قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی از او حمایت می‌کنند.

ماکرون مورد تایید فقط 26 درصد فرانسوی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل پژوهش اجتماعی، نظرسنجی انجام شده توسط BVA Group که جمعه (۲۱ آوریل) نتایج آن منتشر شد، نشان داد محبوبیت امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن او رسیده و تنها ۲۶ درصد از شهروندان فرانسوی پس از اجرایی شدن قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی از او حمایت کردند. 

مقایسه این نظرسنجی با نظرسنجی روزهای اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت ماکرون دو درصد دیگر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه در پایین‌ترین حد از سال ۲۰۱۷ قرار دارد و ۲۶ درصد نظر مساعدی نسبت به او دارند. این پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۷ است. آخرین باری که محبوبیت ماکرون در این سطوح بود، اکتبر ۲۰۱۸ در جریان اعتراضات ضد دولتی جلیقه زردها بود. 

تنها ۳۶ درصد فرانسوی گفتند ماکرون اقتدار خود را همچنان حفظ کرده و ۸۴ درصد شهروندان فرانسه در نظرسنجی مذکور گفتند رئیس‌جمهورشان بیشتر از مردم فاصله می‌گیرد. 

در این نظرسنجی همچنین ۶۳ درصد از اعتراضات بیشتر علیه اصلاحات بازنشستگی حمایت کردند. ۴۵ درصد جمعیت فرانسه از فعالیت‌های دولت خشمگین بودند و ۳۸ درصد ابراز نگرانی کردند.

با این حال، نتایج نشان داد پایگاه انتخاباتی ماکرون به او وفادار است و ۷۰ درصد کسانی که از او در دور اول انتخابات ۲۰۲۲ حمایت کردند، همچنان از او حمایت می‌کنند. 

نظرسنجی مذکور را به صورت آنلاین برای ایستگاه رادیویی آرتی‌ال با مشارکت هزار و دو نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال فرانسه در ۱۸ و ۱۹ آوریل (۲۹  ۳۰ فروردین) انجام شد.

پنجشنبه (۲۰ آوریل) تظاهرات معترضان خشمگین در فرانسه همزمان با سفر ماکرون به مناطق خارج از پاریس ادامه یافت. همچنین زمانی که رئیس‌جمهور فرانسه وارد سلستد در منطقه آلزاس شد، معترضان محلی با شعارهایی مثل «ماکرون استعفا بده!» به استقبال وی رفتند و او را هو کردند و مورد تمسخر قرار دادند. یکی از حاضران او را متهم به داشتن دولتی فاسد در مقیاسی بی‌سابقه کرد و تاکید کرد به زودی دولتش سقوط خواهد کرد.  ماکرون به دلیل امتناع از افزایش مالیات بر ثروتمندان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. منتقدان همچنین اصلاحات بازنشستگی را به عنوان بار فزاینده‌ای بر دوش کارگران محکوم کرده‌اند. تاکنون چند دور اعتراض و اعتصاب توسط شهروندان فرانسه علیه ماکرون صورت گرفته است.  پایان پیام/ 

دیدگاهتان را بنویسید