اسکای نیوز: انگلیس تانک «چلنجر» به اوکراین می‌دهد

دولت انگلیس در حال بررسی ارسال تانک‌های پیشرفته «چلنجر» به ارتش اوکراین برای نبرد با روسیه است.

اسکای نیوز: انگلیس تانک «چلنجر» به اوکراین می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل پژوهش اجتماعی، یک شبکه خبری انگلیسی روز دوشنبه گزارش کرد که انگلیس در حال بررسی ارسال تانک‌های «چلنجر» به اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسیه است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» یک منبع آگاه از این گفت‌وگوها گفت که مذاکرات چند هفته است که با اوکراین در حال انجام است و هدف آن تحویل تعدادی از تانک چلنجر-۲ ارتش انگلیس به نیروهای مسلح اوکراین است.

چنین اقدامی نشان‌دهنده افزایش قابل توجه حمایت غرب از اوکراین است ومی‌تواند به وادار کردن سایر متحدان ناتو، به‌ویژه آلمان، به پیروی از آن کمک کند. یک منبع اوکراینی گفت: «این باعث تشویق دیگران به دادن تانک می‌شود.»

به گزارش اسکای نیوز، هنوز هیچ تصمیم نهایی توسط دولت «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس گرفته نشده ، اما در صورت انجام اولین کشوری خواهد بود که به درخواست‌های سران اوکراین برای تجهیز ارتش خود به تانک‌های قدرتمند غربی پاسخ می‌دهد.

یک منبع انگلیسی گفت که این کشور ممکن است ۱۰ تانک چلنجر-۲ ارائه دهد که برای تجهیز یک اسکادران کافی است.

این منبع گفت که این به خودی خود عامل مهم  و تغییر دهنده شرایط نیست، اما بسیار مهم خواهد بود زیرا این اقدام مانعی را می‌شکند که تاکنون از از ارائه تانک های غربی به اوکراین جلوگیری کرده است.

این گزارش حاکیست، دو مقام ارشد  ایتالیا و آمریکا درباره برنامه تحویل سامانه‌های دفاع هوایی ایتالیایی-فرانسوی به اوکراین مذاکره کرده‌اند.

در حالی که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به اعلام آتش‌بس دو روزه در سراسر خط مقدم درگیری‌ها در اوکراین پرداخت، مقامات کشورهای غربی بر طبل خصومت نشان دادن به روسیه با رد این پیشنهاد آتش‌بس و اعلام تداوم حمایت نظامی از اوکراین کوبیدند.

در این راستا دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا همزمان با اجرای این آتش‌بس به اعلام یک کمک نظامی چند میلیارد دلاری جدید برای اوکراین پرداخت. کمک نظامی جدید آمریکا برای اوکراین شامل سامانه‌های ضد هوایی «پاتریوت» است و پنتاگون اعلام کرده، آموزش نیروهای اوکراینی برای کار با این سامانه را از همین ماه ژانویه جاری شروع کرده است.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید