اردن خواستار عذرخواهی سوئد شد

رئیس مجلس نمایندگان اردن ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در پایتخت سوئد، خواستار عذرخواهی این کشور شد.

اردن خواستار عذرخواهی سوئد شد

به گزارش گروه بین‌الملل پژوهش اجتماعی، «احمد الصفدی» رئیس مجلس نمایندگان اردن بر مخالفت و محکومیت اقدام «راسموس پالودان» رهبر اسلام ستیز حزب راست افراطی مبنی بر اهانت به قرآن کریم و سوزاندن آن مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد، تأکید کرد.

الصفدی در سخنانی در آغاز جلسه پارلمان گفت: «از دولت می‌خواهیم که از طریق وزارت خارجه پیغامی به سفارت سوئد ارسال و طی آن این اقدامات را محکوم کرده و عذرخواهی فوری (سوئد)  و عدم تکرار چنین رفتارهایی به بهانه آزادی بیان و عقیده را خواستار شود».

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، الصفدی تصریح کرد که با وجود اظهارات وزارت خارجه در مخالفت با چنین رفتارها اما ما خواهان عذرخواهی روشن و صریح از تمامی مسلمانان هستیم.

رسانه‌های خبری روز شنبه از اهانت برخی گروههای افراطی به قرآن کریم و سوزاندن آن در برابر سفارت ترکیه در استکهلم خبر دادند.

در همین ارتباط «اولا استرلینگ» سخنگوی پلیس سوئد اذعان کرد که چراغ سبز اهانت به قرآن کریم در مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم را به یک گروه افراطی نشان داده است.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، «راسموس پالودان» رهبر اسلام ستیزحزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک از سوی پلیس سوئد مجوز دریافت کرده است تا در جریان تظاهرات برنامه‌ریزی شده 21 ژانویه (اول بهمن‌ ماه) مقابل سفارتخانه ترکیه در «استکهلم»، قرآن کریم را در اقدامی اهانت‌آمیز بسوزاند.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید