وزارت خارجه ارمنستان: اقدامات باکو تضعیف تلاش‌ها برای صلح است

به دنبال درگیری تازه ایروان و باکو، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که جامعه جهانی باید مانع اقدامات جمهوری آذربایجان شوند.

وزارت خارجه ارمنستان: اقدامات باکو تضعیف تلاش‌ها برای صلح است

به گزارش گروه بین‌الملل پژوهش اجتماعی، به دنبال درگیری‌های تازه بین باکو و ایروان در عصر سه شنبه  و واکنش وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، وزارت خارجه ارمنستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جامعه جهانی باید مانع اقدامات تجاوزکارانه جمهوری آذربایجان شوند.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه خود از جامعه جهانی و همه شرکای علاقه مند به صلح و ثبات در منطقه خواسته که با بیانیه‌های هدفمند و گام‌های روشن، اقدامات تجاوزکارانه جمهوری آذربایجان را محکوم کرده و از تشدید بیشتر اوضاع توسط جمهوری آذربایجان جلوگیری کنند.

وزارت امور خارجه ارمنستان در این بیانیه متذکر شد:«این اقدامات تجاوزکارانه جمهوری آذربایجان علیرغم تمایل ارمنستان برای حل مشکلات میدانی از طریق مذاکرات سازنده انجام شد.

این اقدام تحریک آمیز نقض دیگری از تمامیت ارضی ارمنستان توسط باکو است. این سیاست جمهوری آذربایجان جدید نیست و ادامه حملاتی است که در ماه مه و نوامبر ۲۰۲۱ و همچنین در سپتامبر ۲۰۲۲ علیه ارمنستان انجام و منجر به اشغال اراضی ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان شد.»

وزارت امور خارجه ارمنستان افزود که استفاده از زور و تهدید به استفاده از زور بخشی جدایی ناپذیر از سیاست جمهوری آذربایجان و هدف آن بی ثبات کردن اوضاع در منطقه و تضعیف تلاش‌های شرکای میانجی برای ادامه مذاکرات صلح است.

به دنبال شروع دور تازه درگیری‌ها بین باکو و ایروان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد که ارمنستان علاقه‌ای به صلح ندارد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین اقدامات تحریک آمیزی از سوی ارمنستان نشان می‌دهد که این کشورعلاقه‌ای به روند صلح ندارد. این گونه تحریکات نظامی ارمنستان با اقدامات و اظهارات سیاسی تحریک آمیز همراه است.

این دور از درگیری‌ها در حالی رخ داده که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اظهار داشته بود که معاهده صلح بین باکو و ایروان بدون مشکل نیست  اما باکو مصمم به صلح است.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست مطبوعاتی در قزاقستان گفت که کار بر معاهده صلح بین آذربایجان و ارمنستان آنطور که می‌خواهد بدون مشکل نیست، اما باکو مصمم به عادی سازی روابط با ایروان است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید