معاون وزیر آموزش و پرورش: ۲۵ درصد مدارس دولتی طی دو سال آینده هیات امنایی می شوند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: نگاه دولت این است که طی ۲ سال آینده ۲۵ درصد مدارس دولتی، هیئت امنایی شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۲۵ درصد مدارس دولتی طی دو سال آینده هیات امنایی می شوند

به گزارش پژوهش اجتماعی از قزوین، احمد محمودزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش که پیش از ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهار کرد: این هفته فرصتی است برای ارزیابی عملکرد شرکای آموزش و پرورش در جهت ارتقاء شاخص های آموزشی و پرورشی کشور است. وی افزود: مهمترین و بزرگترین سرمایه کشور نیروی انسانی می باشد و در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره خوبی به این موضوع شده است. معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: نیروی انسانی توانمند علاوه بر نقش آفرینی در تداوم و استمرار انقلاب اسلامی، در حفظ و گسترش دستاوردهای آن سهیم هستند. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی ادامه داد: برای آموزش و پرورش به تنهایی امکان پذیر نیست که برای ۱۵ میلیون دانش آموز سراسر کشور امکان طراحی و مهندسی فراهم آورد و عامل تمدن سازی، جامعه سازی و خود سازی شود. محمودزاده یاد آور شد: برای اینکه آموزش و پرورش در کشور موثر واقع شود نیازمند مشارکت همگانی و تبدیل شدن نهاد تعلیم و تربیت به یک اولویت در گفتمان های رسمی و غیر رسمی است. وی تاکید کرد: باید پیوستگی عمیقی بین شرکای آموزش و پرورش و ارکان حاکمیت به صورت نظام مند و قانونی انجام بپذیرد تا از این ظرفیت در جهت پویایی این بخش مهم اجتماع بهره برد. معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در حوزه سخت افزاری، شوراهای آموزش و پرورش وارد شدند و در حال حاضر باید بستری فراهم شود تا در حوزه نرم افزاری‌ آموزش و پرورش ورود پیدا کنیم. محمودزاده بیان کرد: در حوزه علمی طی ۴۳ سال گذشته اتفاقات خوبی انجام شده اما در حوزه تربیتی و فرهنگی نیازمند اقدامات جدی هستیم. وی افزود: در سند تحول بنیادین نگاه ارزشمندی نسبت به آموزش و پرورش وجود دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری این سند نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است، امروز نیز دولت سیزدهم احرای سند توحل بنیادین را در دستور کار قرار داده است. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز نیازمند آن هستیم در استان ها اهتمام جدی برای اجرای سند تحول بنیادین وجود داشته باشد و در این راستا شورای آموزش و پرورش می تواند به عنوان قرارگاه، بستر آماده سازی مدارس را برای همگان ایجاد کند. محمودزاده اعلام کرد: شاخص های کمی و کیفی خوبی در حوزه های مختلف از جمله نیروی انسانی، دانش آموزی، محتوای کتاب های درسی و مدرسه تراز استخراج شده که اگر فقط بخواهیم در آموزش و پرورش موضوعیت داشته باشد امکان اجرایی کردن سند همانند سال های گذشته امکان پذیر نخواهد بود. وی تصریح کرد: ما موظفیم در مجموعه دولت و آموزش و پرورش و با نگاه خوبی که رییس جمهور مبنی بر مردمی سازی امور دارند ما نیازمندیم که شورای آموزش و پرورش استان ها از ظرفیت دستگاه های مختلف همانند شهرداری ها و سایر دستگاه ها برای اعتلای نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم. این مقام مسئول اضافه کرد: در خصوص مدارس غیر دولتی در کل کشور حدود ۲ میلیون ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز و یک میلیون و ۱۰۰ هزار فراگیر در قالب آموزشگاه های علمی و زبان با مجموعه همکاری می کنند و ۳۰۰ هزار نفر شاغل داریم که ظرفیت خوبی برای کمک به آموزش و پرورش است. معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بحث تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ استانی و کشوری به مدارس غیر دولتی و همچنین در خود استان هم تسهیلات به کارآفرینان تعلق گیرد. وی اعلام کرد: پیشنهاد دوم هم درخصوص استفاده از زمین های با کاربری آموزشی است، زمین هایی که مازاد بر نیازهای آموزش و پرورش در مدارس دولتی است در اختیار مدارس غیر دولتی قرار گیرد. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پیشنهاد می شود در حوزه مدارس هئیت امنایی نیز بستر سازی صورت گیرد چرا که نگاه دولت این است که طی ۲ سال آینده ۲۵ درصد مدارس دولتی را به طرف مدارس هیئت امنایی ببریم. محمودزاده در پایان گفت: ضرورت دارد همانطور که گفته شد به طرف موضوعات نرم افزاری پیش رویم و در حوزه تربیت گام های موثری را برداریم. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید